Йога за бременни

Бременността е най-магичното и трансформиращо време в живота на жената. Йога помага на майката да изживее своята бременност в радост, пълноценно и осъзнато, превръщайки се в активна част от сътворяването на новия живот.

Без значение дали жената планира естествено раждане или секцио, йога и помага да се подготви физически, умствено и духовно за раждането. Колкото по-спокойна и приемаща успее да остане тя в този момент, толкова по-спокойно ще бъде и нейното дете и толкова по-леко и без усложнения ще премине раждането.


Ето някои ползи от йога при жената по време на бременността:

Физически

  • Увеличава гъвкавостта и подвижността;
  • Тонизира всички мускули, участващи в раждането;
  • Увеличава нивото на кислород за майката и бебето;
  • Подобрява кръвообръщението и работата на сърцето;
  • Регулира кръвното налягане;
  • Подобрява работата на имунната система;
  • Помага за успокояване на нервната система;
  • Предпазва от появата на крампи, разширени вени, хемороиди, смъкване на органите;
  • Учи жената как да диша правилно по време на раждането;
  • Помага за лесно и естествено раждане

Емоционални и духовни

  • Освобождава жената от безпокойство, страхове, конфликти, напрежение и стрес;
  • Учи жената как да релаксира правилно;
  • Развива контрол върху ума;
  • Помага на жената да изгради връзка с растящото в нея дете;
  • Помага за балансиране и стабилизиране на емоциите, които са подвластни на промяната в хормоналния баланс;
  • Учи жената да се наслаждава на този невероятен период от живота си;
  • Помага на майката да изживее раждането съзнателно и да бъде активен участник в него

Ползи за бебето

  • Йога създава позитивна енергия и спокойна среда за неговото израстване;
  • Помага на детето да се чувства спокойно и защитено;
  • Подобрява кръвообръщението, достигането на кислород и хранителни вечества до детето и освобождаването на телцето му от въглероден двуокис и отпадни продукти;
  • Йога помага чрез визуализация и утвърждения майката да заложи най-добрите качества у детето си и да допринесе за духовното му израстване

Практиката е подходяща за жени във всички триместри. Състои се от физически упражнения, практики за тазово дъно, дихателни практики и релаксации.

При проблемна бременност или инвитро зачеване е необходим предварителен разговор с инструктора, за да се прецени състоянието и безопасността.